Monday, April 30, 2012

Okuma kosesi

Kitaplara ne kadar duskun olsam da kitap ayiraclarina ilgim pek olmamistir bugune kadar. Hatta yillardir kullandigim tek kitap ayiracim vardi o da anneme yaptirdigim dantelden kitap ayiracim. Nedense son zamanlarda gittikce kitap ayiraclarina kafayi takmaya basladim. Eskiden her gittigim ulkeden kardesim icin kitap ayiraci toplardim simdi kendime de bir tane almayi ihmal etmiyorum :)

En son Vietnam gezisinde rastladim bunlara. Vietnamli kizlar seklindeki bu ayiraclara bayildim tabii ki, hemen her renginden attim cantaya :)

Nasil guzel mi Vietnamli kizlarim?



Benim kitap ayiraclarina olan ilgim arttikca kismetimde artiyor sanirim :)) Sittirellam sagolsun uzeri kedilerle dolu harika bir ayirac gondermis - hedef bu kadar 12'den vurulur kuzum ;)
Yeni ayiraca yeni kitap yakisir... Füruzan ile tanismak icin can atiyordum zaten, cici kitap ayiracim ve kitabimla degmeyin keyfime :)


Bu arada Leylak Dali'nin gonderdigi kitaplar bir solukta bitti bile. Mine Sogut dunyasina giris icin "Bes Sevim Apartmani" bicilmis kaftanmis :) Bir solukta okudum tadi damagimda kaldi. Ama kitapla ilgili detaylari bir baska yazida uzun uzadiya yazayim.

"Cikolatali Krep ve Demleme Cay" da bitti lakin hic de bekledigim gibi bir kitap degildi. Isminin albenisini kitapta bulamadim ne yazik ki. Kitabi okurken kocakisisi surekli "Noldu cikolatali krebi yedi mi? neymis cikolatali krebin sirri?" diye sordu durdu. Sanirim oradan yola cikarak mutfaga girip cikolatali krep yapacagimi ve ucunun ona da dokunacagini dusunup heves etti :)). Ancak neredeyse kitabin sonlarina dogru kitabin isminin sirri cozulurken sadece bir cumlede gecistirilmesi bende pek istah acmadi :)) 
Tabii ki kitabi yemek icin okumadim, bu isin latifesi ama sunu soylemeden gecemeyecegim ki kitabin bende biraktigi tad ilk genclik caglarimda okudugum beyaz dizilerden oteye gecemedi. Birde ustune ustluk kitapta inanilmaz kronolojik hatalar var. Neyse herseyi tek tek yazip dokmeyeyim burada, ne de olsa kitap elestirmeni degilim hani :)

En iyisi ben simdi gidip Gecenin Oteki Yuzu'ne bir bakayim...

9 comments:

  1. Çok güzelmiş Vietnamlı kızların canım :)
    Ayracını ise miyav miyav kullan kuzum :)
    Ben de ilk başlarda ayraçlara özel bir düşkünlük göstermesem de... bu güzelmiş, ay bu da güzelmiş diye diye ufak çaplı bir birikim yapmış bulunmaktayım :)
    Sanırım artık çok seviyorum, sevdiklerime ayraç bakarken, eve onlarca ayraçla dönmemek için kendimi zor dizginliyorum :)

    Son olarak; Leylak Dalı bi'tane :) Okumaya susayanlara hızır gibi yetişiyor sağolsun :)

    ReplyDelete
  2. Benim de kitap ayraçlarına karşı bir zaafım yok aslında. Arasına kağıt yazıp sıkıştıranlardanım :)

    ReplyDelete
  3. Hislerime tercümansın:))
    ayraçlara bayıldım bittim, harikalar, güzel kitapların arasına eş olsun:)
    Füruzanım canım benim, tüm yazarlar arasında tek geçerim. Bakalım nasıl bulacaksın. Beğenirsin ve diğer kitaplarını da okumak istersin diye düşünüyorum.
    Keyfin daim olsun...

    ReplyDelete
  4. Ella bu ayrac-mania sonradan baslayan birsey olsa gerek :)))
    Leylak Dali kitap isinde Santa Claus ile yarisir ;)

    Bugday tanesi bende oyleydim, hatta cantada buldugum ilk kagit parcasini araya koyardim, ki bu genellikle fis falan olur :)) Ama gel zaman git zaman ilgilenir oldum, nasil oldu bilemiyorum :))

    Leylak Dali valla tutamadim kendimi yazdim :))
    Füruzan'i okumaya da senden ve Zero'dan heves ettim, oyle cok methettiniz ki ;)

    ReplyDelete
  5. Vietnamlı kılar süper...
    Ben her kiaba başlarken bir de öenle ayraç seçerim:))

    ReplyDelete
  6. laleninbahcesi bende her yeni kitaba farkli ayrac secer oldum :))korkarim kendimi durduramayacagim :D

    ReplyDelete
  7. Ayraçlar süpermiş,bayıldım, güle güle kullan.Füruzan'ın kitaplarıyla ben de geç tanıştım,Parasız Yatılı ile başladım ama Gecenin Öteki Yüzü'nün filmi şahaneydi:)keyifli okumalar,sevgilerimle...

    ReplyDelete
  8. Uzakdoğu işi biliyor abi :)

    adamlar ayracın bile marjinalini yapıyor daha ne diyim.

    ReplyDelete
  9. Neslihan tesekkurler, gule gule kullanacagim da kiyamiyorum kullanmaya :))

    KavrukSusam valla is bildiklerinden mi bilemem ama bu ayraclari guzel yapmislar :))

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails