Thursday, October 28, 2010

Bize dair hikayeler...

Bir haftasonu Bursa'dan Bolu'ya yola cikilir. Maksat yakin bir aile dostunun dugunu...

Arabanin icinde anne, baba, kucuk kardes, birde A ve H vardir :) O siralar henuz A ve H nisanlidir, yani anne ve baba daha bir cocuk gibi davranir onlara (yok yahu evlenince de degismedi ki hep cocuguz anasini satim).

Neyse efendim yola ciktiktan yaklasik bir yarim saat sonra yol kenarindaki saticilardan seftali almak icin durulur, hani Bursa seftali memleketi ya maksat gidecegimiz yere taze seftali goturmek. Anneyle baba arabadan inip seftali alirken annenin gozu tezgahtaki armutlara takilir. O anda kafasindan "armut alalim da cocuklar -yani biz oluyoruz bu durumda- yolda yerler" dusuncesi gecer.
Arabanin kapisini acar icerisi cumbus samata oldugu icin bir turlu sesini duyuramaz, arada buldugu firsatta "armut yermisiniz?" diye sorar, bizden de adam gibi bir cevap alamayinca kendi kararini uygulamaya koymak icin saticiya doner. Kafasi karisan anne o saskinlikla saticiya "armut ne kadar?" diye sormayi planlarken "armut yermisin?" deyiverir! Tabi artik saskin olan anne degil saticidir :)) "Efendim abla?" diyen saticiya hic bozuntuya vermeyen anne "armut ne kadar armut" diye sorar ve olayi gecistirir.

Olay sonrasinda kendisini arabanin icine zor atan annenin hikayesini dinleyenler gulmekten katilir, goz yaslarini zor tutar yol boyunca :) Artik ailenin kult cumlesi halini almistir "Armut yermisin?"...

***********************************

Anne, baba ve kucuk kardes A ile H evlendikten sonra onlari ziyarete giderler, Almanyaya... A ailesine sehri gezdirmeye baslar ve sehrin en buyuk kilisesine goturur. Almanyada ana kiliselerin hepsi "dom" olarak isimlendirilmektedir. Velhasil aile "dom" u gorur, gezer. Disari cikinca kilisenin onunde onlarin fotografini cekmek ister A...

A: Soyle gecin ucunuz bir domla fotografinizi cekeyim

Baba anneye doner ve sorar "Neee donla mi fotografimizi cekecekmis!?!"

***********************************

Genelde gec yatmayi seven A yaninda birileri erkenden uyuyunca gicik olmaktadir, mesela H gibi. Yine boyle bir gecede A yaninda hemencik uykuya dalan H ye bakip sinir olur, yalniz kalmamak icin H yi durter;

A: uyudun mu?
H: yok uyumadim daha (nezaketen yoksa bir horultusu eksikti, ruyaya bile baslamisti)
A: uykum kacti benim uyuyamiyorum :(
H: kapa gozunu gelir simdi uykun (cocuklar bile kanmiyor artik bu yalana yahu)
A: masal anlatsana bana (simarikligin bu kadari - yuh bana)

ve bomba masal dizeleri uykusuna geri donmek icin dort goz bakan H'nin agzindan dokulur...

H: Tavsan varmis, ziplamis ziplamis uyumus!
A&H: puhahahahahaha

************************************

Pis bogazi durmayan A gecenin bir yarisi tam yatmak uzereyken H'ye doner ve birseyler yiyelim diye tutturur. Caresiz H sicaktan ve A'dan bayilmak uzere oldugu icin gidip dolaptan dondurma getirir...

Yiyecek birsey (hele hele dondurmaysa bu sey) buldugu icin sevinen A hic sesini cikarmadan dondurmasini yemeye koyulur. Ama yatakta yarim yamalak oturup dondurma yenemeyecegini kisa sure sonra farkeder zira Singapur sicaginda cabucak eriyen dondurma ellerine bulasir, birde yetmezmis gibi tam gogusune damlar - sapiklik yapmayin doverim cok fena, meme degil bahsettigim daha yukarisi, gidigin alti :)))

Elleri zaten vicik vicik olan A'nin kaprisleri burada bitmez;

A: H ellerim cok yapis yapis kalkamam, bu da ustume damladi, napicam :(
H: E ben napayim benimde ellerim yapis yapis!
A: Off ya hareket edemiyorum :(
H: Yalayayim mi? (burada hicbir art niyet yoktur bak yine sapiklik yapan olursa doverim)
A: Olur.

H damlayan dondurmayi yaladiktan sonra;

A: Iyyy bu ne ya yinede yapis yapis oldum tukurukten :(
H: Yuh artik, yalayayim dedim kuru temizleme yapayim demedim ki ben sana!!

13 comments:

  1. En sonuncusuna çok güldüm:)))

    ReplyDelete
  2. sabah sabah iyi güldürdünüz ya beni daha ne diyeyim siz de hep gülün emi :))))

    ReplyDelete
  3. ahahah çok güldüm ya süperdi, günaydınlaaaarrrr :)

    ReplyDelete
  4. :)))))))))) çok yaşayın e mi, allah ta sizi güldürsün :)))))))

    ReplyDelete
  5. aha haa haa koptum :)))) evet göğüs değil böğür böğür ne kadar art niyetli bu insanlar :D

    ReplyDelete
  6. Harikaymış evlere şenlik haller...Olur bizde de bazı biraz düşüneyim bende yazayım...

    ReplyDelete
  7. Harikaymis ya agzimi toparlayamiyorum gulmekten :)) Ama en bombasi da dondurma olayi :):):)

    ReplyDelete
  8. hepinizin yuzunu guldurebilmisiz ya ne mutlu bize :))

    ReplyDelete
  9. Tavşan varmış, zıplamış zıplamış uyumuş :)
    Gülmekten gözlerimden yaş geldi :))))
    Öperim kuzum.

    ReplyDelete
  10. bi günde ben anlatayım nih nih nih:))
    süper çok sevdim.

    ReplyDelete
  11. Puhahahah! Ya moralimin bozuk olduğu, acı çektiğim bu günde bile güldürebiliyorsunuz ya beni blogger'larım; seviyorum sizleri..!
    H'nin anlattığı masala ve yaptığı 'ıslak temizleme'ye koptum...! :D

    ReplyDelete
  12. Offf harika, çılgın aile ve anıları. Öldüm bittim, sık sık yap bunu Allahını seversen. Sizin ailede potansiyel yüksek, arkası kesilmez bu anıların, tahminimce:))

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails