Sunday, January 30, 2011

Uzakdogu tarifleri - Tom Yam corbasi

Pazar gunu, gecenin bir vakti kocakisisi sacma sapan ve kisitli Singapur kanallarinin birinden digerine atlayarak bir Hint dans yarismalarini bir garip Cin programlarini izliyor, ne anliyorsa :))
Sadece anlamsiz ve saka gibi tiplere bakip egleniyor iste :) Sonunda Kanada'ya gidip bir yilligina yerlesen Fransiz bir baba kizi izliyor, halleri bizim Bali deki halimizden beter, onun icin sardi sanirim :)

Benden firsattan istifade bloga el attim.
Yayinlayacagim diye bir koseye atilmis postlardan biri daha ;) Hizlica yayinlayip gideyim ve pazar gununun kalan bir iki saatinin tadini cikarayim...


Uzakdogu mutfagina ve tariflere devam ediyorum yine, sevenler ve meraklilari icin...
Hani gecenlerde bahsetmistim "Tom Yam" corbasi diye. Bu corba Tayland'a ait, deniz urunlerini sevenlere kesinlikle onerecegim bir corba. Kocakisisi her seferinde disarida bayilarak yese de buralarda hep cok aci yapiyorlar ve o sebeple mahfoluyor, eh duruma el atmam gerekti benim de acisizini uretmek icin :)

Gorev tamamdir, ilk deneme de kocakisisi bayildi ve afiyetle yedi. Dedigim gibi deniz urunlerine ve uzakdogu mutfagina merakliysaniz kollari sivayip girin mutfaga derim, cunku malzemeler hazirsa sadece 15-20 dakika aliyor pismesi. Ama tabii malzemeler varsa...

Tarifine gelelim simdi;

Tom Yam Corbasi

Malzemeler (2 kisilik):
Malzemelerin tek tek resimlerini asagida gorebilirsiniz,
- 1 adet Limon otu - Turkceye boyle cevrilmis lemon grass Ingilizcesi (ortadaki ince sogan gorunumlu bitki)
- 1 kucuk zencefil (ginger- en solda yer elmasi gorunumlu olan)
- 1 kucuk sogan
- 1 kucuk misket limonu - Turkceye boyle cevrilmis yine Ingilizcesi Lime ve ben bunu Turkiyede gormedim gercek adi ne bilmiyorum sanirim limon da olur bunun yerine (fotograftaki yesil limon gorunumlu sey)
- 2-3 adet misket limonu yapragi (Ingilizcede kaffir lime leaves diye geciyor)
- 2-3 adet
cili biberi (en acisindan ufak biber)
- 1 yemek kasigi Thai balik sosu (uzgunum bu nerede bulunur hicbir fikrim yok ama yeterince deniz urunu ekleyince buna pek gerek yok)

- 3-4 adet kucuk domates
- 1 yemek kasigi biber salcasi
- 3-4 tane herhangi bir cesit mantar
- 6-8 tane kabuklari soyulmus karides ve ayrica istenirse kucuk kalamar




Yapilisi:

Yapilisina gelince oldukca kolay;
Iki kisi icin yaklasik bir litre suyun icine buyuk buyuk dogranmis limon otu ve birkac kalin dilim zencefili
ekliyoruz ve kaynatiyoruz. (Kaynarken inanilmaz guzel bir koku saliyor bu ikisi). Daha sonrasinda biber salcasini ekleyip karistiriyoruz ve mantarlari, kup kup kesilmis domatesleri, kup kup kesilmis soganlari, deniz urunlerini ekleyip 5-10 dakika daha kaynatiyoruz kisik ateste. Uzerine kucuk misket limonunun suyunu ve bir kasik balik sosu ekleyip karistiriyoruz. Son olarak hic kesmeden aci biberleri (eger cok aci seviyorsaniz dograyip ekleyin) ve misket limonu yapraklarini kopararak (kesince acisi cikiyormus!!) ekleyip bir 5 dakika daha kaynatiyoruz...

Ve iste corbamiz servise hazir, tipki asagida gordugunuz gibi. Uzakdogu mutfagi duskunuyseniz bunu deneyin mutlaka derim ;)


Herkese agiz tadi dolu bir pazar gunu dilerim :)
A.

10 comments:

  1. ne yazıkki bu çorbayı yapamayız :( çünkü malzememiz eksik... Sanırım İstanbulda ki uzak Doğu lokantalarından birine gidince bu çorbayı rahatlıkla siperiş edebilirim...

    ReplyDelete
  2. Hatırlat bi' ara, görüştüğümüzde dövücem seni.
    Ben daha doğru düzgün limon bulamazken sen 'misket limonu yaprağı, yok efenim ''lime''...
    Ben de sevindim 15-20 dakikada lezzetli çorba deyince.
    Ömrü billah şu malzemeleri bir araya getirip yapamam o çorbayı.
    Yok, eline sağlık demicem, dövücem :)

    ReplyDelete
  3. lale ozellikle Istanbulda bulabilirsin gibi geliyor bana malzemeleri, yurtdisindan ithal urunler satan marketler ve hatta manavlar vardi benim bildigim. Hem zencefil falan bizde de var ;)

    Ellam :) yahu sen bari yapma, ben bu "lime" ve "lemon grass" i once Almanya'da gordum, Polonya'da da kesin vardir, bi bak etrafina :D
    Hem olmadi limon suyu kullan :)
    Amazon'da bile satiliyor yahu bu set olarak ;) gorunce sasirdim kaldim.

    ReplyDelete
  4. Ya balık çorbası içtimde. Bu pek sarmadı beni. Hayret ilk kez koyduğun bir tarifi sevemedim. :(

    ReplyDelete
  5. cıks valla yemem, çok karışık, ben bu yemeklere alışamayacağım :)))

    ReplyDelete
  6. Bugün hastaneye gittim.
    Hasta kartımın internet şifresini almak için ( meraklanma sakat bi durum yok, zaten hastanemiz ofisin 3 kat aşağısında )
    Beklerken bi'de ne göreyim; misket limonu kocamaaaan bir saksıda!
    Yaprakları yemyeşşiiiil!
    Yan yan bakarken yakaladım kendimi :D
    Yapraklar tamamdır hacım :D Sıra Limon otunda :))))
    Ginger zaten köşedeki markette var, mis gibi kokuyo be :)

    ReplyDelete
  7. efsa canin sagolsun, bunu da begenme ;) dusundum de sen bunu begenmediysen diger vicik vicik uzakdogu yemeklerini gorunce ne yaparsin :)))

    küfkedisi bizim yemeklerin ustune yok tabii ki, iste onun icin birsey begenemiyoruz biz boyle :D

    Ella tamamdir o zaman sen gidip geldikce yolarsin bir iki hahahaha :)
    Yahu kesin vardir onlarin hepsi orada, en kotu herhangi bir uzakdogu restoranina gir sor nerden aliyorsunuz malzemeleri diye :D
    Almanya'da uzakdogu marketleri vardi, kesin orda da vardir yahu iki adim oteniz :)

    ReplyDelete
  8. Burası kıtlık kuraklık bölgesi kuzum :)
    Domatesin iyisini bile bulmak için aramak gerek.
    Hea, iki adım ötemiz, sınırı geçip ''meriba ben Tom-Yam çorbası için malzeme bakıyodum!'' dicem :)
    Te allam yareppim :)
    Oldu olucek bize Prag daha yakın :D
    Orada bulurum bence :D arabayla 1.5 saat falan hahaha :)

    ReplyDelete
  9. Yahu o anlamda demedim, hani oraya geliyorsa malzemeler size de geliyordur mutlaka diye dedim :)
    Sana te allam yareppim :P
    Prag'da hayatta bulamazsin orasi daha da beter yokluk bolgesi ben sana diyim ;)

    ReplyDelete
  10. Iyi bir baslangic

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails