Sunday, August 26, 2012

Cakma Pavlova yaptim

"Yemek pisirmek sanatsa pastacilik bilimdir" diye duymustum bir sef'in agzindan... Mutfaktaki her turlu etkinligi sevsem de pastacilik kisminin bende ayri bir yerinin olmasi bu sebepten herhalde :)

Adi beni en cok cezbeden tatlilardan biri Pavlova, bir digeri de Pesmelba sanirim, seviyorum boyle abidik gubidik seyleri :)
Pavlova ismini ilk duydugumda kesin Rus kokenlidir demistim ama yanilmisim :)))
Tarifi ararken tatlinin tarihi detaylarina gomuluverdim birden bire, megerse pek yakin bir cografyaya aitmis kendisi, Pavlova'nin kokeni Yeni Zellanda ve Avustralya'ya dayaniyormus...

Gecenlerde yaptigim bezeler basari ile sonuclaninca devaminda neler yapsam, elimdeki mereng tozunu nasil bitirsem diye dusunurken aklima geldi pavlova yapmak. Ancak tarifi biraz degistirdim, zira gercek pavlova tarifinde mereng tozu yerine bol bol yumurta aki vardi benim mereng tozu yine kalacak diye kendime gore uyarladim tarifi :) 

Ici icin krema hazirlamaya giristigim de farkettim ki elimde yalnis kremayi tutuyorum! O saatten sonra markete kim gidip dogru kremayi alicak tabii :) Icini de krema yerine dondurma ile doldurdum ki missss oldu. Tek dezavantaji yapar yapmaz yemek durumunda kaldik dondurmalar hemen erimeye basladigindan (hatta o sebepten fotograflarin isigini ayarlayamadim pek idare ediniz artik).
Velhasil disi farkli ici farkli olunca birtek gorunusu pavlova'ya benzedi, onun icin bende cakma pavlova dedim :).
Ama tadi tek kelimeyle muhtesemdi, soluksuz yedik kocakisisi ile ;)

Bunlarda yapim asamasinda cektigim diger fotograflar;

Oncelikle bezeleri hazirladigim gibi mereng karisimini hazirlayip torbaya doldurdum ve tepsiye canak seklinde SIKTIM. Yine bezelerde oldugu gibi 1 saat kadar en dusuk isida pisirdim veya aslinda kuruttum demek daha dogru oluyor bunlar icin, sonucta siviyi ucuruyoruz en dusuk isida :)
Sonrasinda da hava almayan bir kapta iyice kapatarak birkac gun saklayabilirsiniz sanirim, ama Singapur'un nemi ve sicaginda benimkiler ancak iki gun dayandi.



Oyle guzel oldu ki bu mereng canaklar, tek basina bile yenebilir veya daha bir suru farkli seyle icleri doldurulabilir ;)
 

Iste bu da mideye indirilmeden once ve dondurmalar erimeden once alelacele cektigim en son halleri :)


Mutlu pazarlar :)

8 comments:

  1. Okudukça yutkunuyor, kendimi pek yeteneksiz hissediyorum :)

    ReplyDelete
  2. eline saglik nefis gorunuyor:-) ben pasta konusunda acayip beceriksizim hic elim yatkin diil cok da yapmiyorum gerci kirk yilda bir surekli yapsam belki :-)

    ReplyDelete
  3. Leylak Dalım memlekete yerlestikmi hazirlarim cayin yanina sen geldiginde ;)

    Buket yaptim valla tutamadim kendimi :)) Bayram tatlimizdi bunlar ama gelen giden olmadigi icin biz yedik :D

    Ella yok yahu sende al bir kutu mereng tozu sende yaparsin kolaycacik bisey ;) Tabii sonra o mereng tozunu ne yapsam da bitirsem diye kivraniyor insan ama eh o kadar da olsun :))

    Pilli yedirecek bir kocakisisi lazim uzmanlasmak icin ;) anladin sanirsam :))

    ReplyDelete
  4. yummy yummy hamaratlığın böylesi : )

    ReplyDelete
  5. don kişot, Rainbow Gatherer, tesekkurler!
    begenmenize sevindim ;)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails