Friday, January 4, 2013

Kitap Kosesi: 2012'nin son kitaplari

Uzun suredir kitaplarla ilgili tek kelime yazmamisim. Halbuki ne cok birikti.
Oyle tek tek yazmayi pek sevmiyorum ben, yetistiremiyorum da zaten :) Boyle hepsi bir arada pek guzel oluyor, hem tek seferde aradan cikiyor hemde derli toplu oluyor aradigimi kolayca buluyorum.

2012'nin 20 kitaplik hedefini tamamlayamasam da oldukca yaklasmisim.
Vikitap sagolsun kayit altinda tutma konusunda oldukca yararli, daha once bahsetmistim bu siteden surada.
Tabii bazilari icin bu hedef ve okunanlar oldukca az olsa da "gurbette" ve yalnizca ise git-gel sirasinda okunan kitaplar oldugu icin fena bir rakam degil yinede ;)

Yilin ikinci yarisindan itibaren okunanlarin bir kismi da burada, kimini sevdim kimini sevmedim, iste detaylar...

Ilk sirayi Furuzan aliyor; Sevda Dolu Bir Yaz ile...
Füruzan ile tanismam Leylak Dali ve Zero sayesinde oldu, ikisini de gordugum ilk seferde birde bunun icin opecegim sanirim :)
Neden derseniz ben hic oyku kitabi sevmem, sevmem demeyeyim de okuyamam nedense. Benim tercihim hep romanlardir, oykulerin o kisacik ve bir solukta bitiveren hallerindense romanlarin bitmek bilmez sayfalari arasinda kaybolmayi tercih ederim.

Ancak bayila bayila okuyabileceklerimde varmis, Füruzan'in kitaplari ile tanisinca anladim. Yilin baslarinda "Gecenin Oteki Yuzu" ile Furuzan dunyasina giris yapmistim ve tadi damagimda kalmisti.

Sevda Dolu Bir Yaz'in ise kapagina vuruldum once :) Sonrasinda da oykulerin arasinda kayboldum. Bastan sona tipik, okumaya doyamadigim bir Füruzan kitabiydi yine. Oykulerin her biri sanki birilerinin hayatindan kesilip alinmis gibi, ne basi var ne sonu, herbirinde icimdeki roman canavarini kiskirtti, hikayenin tamami olsa nasil olurdu diye sormadan duramadim tabii :) Oylesine guzel anlatiyor, duygular oylesine canli ki insan kitabi okudugunu unutup yanibasinda olanlari izliyormus hissine kapiliyor. Hele hele benim gibi metroda SIKIS tepis ise gidip gelenler icin birebir, tek gereken nerede oldugumu unutturacak bir kitap :))
Siddetle tavsiye olunur yani ;)


******

Siradaki ikinci kitap Yekta Kopan'dan "Ask Mutfagindan Yalnizlik Tarifleri" ve yine sasirtici bir sekilde yine oyku! kitabi :) Tamam itiraf ediyorum kitabi almamdaki en buyuk etkenlerden biri baslikta "mutfak" ve "tarif" sozcuklerinin gecmesiydi :) Seviyorum mutfak hikayelerini ne yapayim ;)

Lakin umdugum gibi mutfak hikayeleri cikmadi.
Bir de sanirim isin icinde "ask" olmasi da etkiliydi. Erkeklerin ask'i anlatmasi ilgimi cekmistir daima, onlarin gozunden gormek onlarin bakis acisiyla bakmak oldukca faydali olabiliyor bazen.

Her biri birbirinden guzel oykulerle dolu bir kitap. Dedigim gibi oyku sevmem pek ama bu kitabi bir cirpida okudum hatta sonu geldiginde uzuldum bile. Yekta Kopan ile ilk tanisma kitabim oldu bu ama eminim son olmayacak ;)

Altini cizdiklerimden;

...Benim hic dogru durust sevgilim olmadi biliyor musun baba? Bir kadinda ne arayacagimi bilemedim. Ama daha da kotusu bir kadina ne verebilecegimden haberim olmadi. Bir kadinla bir erkegin arasindaki mutlulugun buyusu neydi?...

...Otuz ikilik mum boya takimim yanimda olsa, her seyin resmini bastan yapabilirim belki. Bu hayata nasil yazilmak istiyorsam, oyle cizerim kendimi...

...Elimi hic birakmiyordu, saclarimi oksuyordu, aski benim gibi sadece sozlerden olusan bir binanin icinde buyutmemeye ozen gosteriyordu. Sonra bitti. Sozlerimin binasini yiktim ve onu enkazin altindan cikaramadim...


******


Sonraki kitap J.D. Salinger'in "Cavdar Tarlasinda Cocuklar" i oldu.
Uzun zamandir okumayi planladigim bir kitapti Cavdar Tarlasinda Cocuklar, bir turlu ya firsat bulamamistim ya da kitabi :) Kocakisisiyle ustune defalarca tartistigimiz "ergenlik" konusu her konusuldugunda "mutlaka okumalisin bakalim sen ne dusuneceksin" diyordu.

Tek kelimeyle hayal kirikligi oldu benim icin bu kitap. Belki bu yorumumu goren cogunluk simdi "aman sen ne anlarsin" veya "bu kitaba boyle yorum yapilirmi" diye cemkirecek ama ne yazik ki sevmedim. Okudugum kitaplarin en incelerinden biri oldugu halde bitmek bilmedi, uzadikca uzadi resmen. Murakami'nin tugla kalinligindaki kitaplari ile ayni surede bitirmis olmam da ispati zaten :)))

Cocugun ergenligi, agzi bozuklugu, zirvalamasi beni yordu resmen. Hani yanimda olsa agzina bir tokat eklestirecektim o derece :) Sonuc olarak su karara vardim ki bu kitabi okumak icin 20 yil kadar gec kalmisim!! Hem zaten kocakisisi de yeniden benimle beraber okuyunca ilk genclik yillarindaki kadar etkileyici bulmadi kitabi, yalniz degilim yani :)

******


Cavdar Tarlasindan icim bayilinca hemen kendimi Murakami'nin fantastik dunyasina attim, beni kendime getirse getirse o getirir diye :))
Yanilmamisim! 

Dedigim gibi tugla kalinliginda oldugu halde bir cirpida bitirdigim ikinci Murakami kitabi oldu "Zemberekkusu'nun Guncesi". Sahilde Kafka kadar cok etkilemese de oldukca surukleyiciydi. 

Kitap bittiginde zihnimde hos bir tad birakti kesinlikle. Tabii kitap bittiginden beri sirt agrilarim dinmek bilmiyor o koskoca kitabi hergun cantama tikip omzumda tasidigim icin :))

Bu kitap Murakami severler icin kacirilmamalilar listesinde bence. 
Kitaptan alinti veya alti cizili cumle yok cunku alti cizili cumle cok :)



****** 


Ve yilin son kitabi "Bes Parasizdim ve Kadin Cok Guzeldi" oldu...
Ne yalan soyleyeyim kitabin adina vurulduk ilk once. Kocakisisi de bende kitabi gorur gormez atladik hemen "bu kitabi almaliyiz" diye. 
Ve icerigine fazla bakmadan almis bulunduk bu romani :)
Yanlis 1: kitap ismine aldanarak alinmaz yahu!
Yanlis 2: Ben polisiye roman sevmem ki!!

Sonuc olarak 2012'nin kapanis kitabi da elimde surunmus bulundu. Yinede aman sakin okumayin denecek bir kitap degil, ben 10 uzerinden 6-7 falan verdim...

Polisiye severmisim aslinda ama heyecanli olanlari. Ancak kitabin yarisindan fazlasinda hikayeye dahi giremiyor, polisiyeden cok bas kahramanin gecmisini dinliyoruz. Ve yazar kendi meslegininde oldukca fazla etkisinde kalmis ne yazik ki. Bol bol derin devlete ve siyasetcilere giydirmis (fena olmamis hani) ama hersey suyun ustunden ustunden.

Kitabin sonuna gelince...
Korkmayin kitabin sonunu yazmayacagim yahu :)) hem zaten yazar kitabin sonunu en basta yazmaktan cekinmemis.
Benim diyecegim su ki; kocakisisi kitabi benden once okudu ve aramizda su diyalog gecti;

Ben: Kitap gitmiyor ya, yani gidiyor da zor gidiyor biraz, heyecan eksik.
Kocakisisi: Evet cok hareketli bir kitap degil malesef.
Ben: Zaten bir kac yerde kurgu hatasi yakaladim bakalim sonunu bekliyorum onlari bir yere baglasin diye, umarim baglar.
Kocakisisi: Kitabin sonu var ya boyle bitiyor...

El parmaklariyla hareket cekmekte o an bana!!

Ben: hahahahaha...

Ve kitabin sonu hakikaten oyle bitti!

12 comments:

  1. Kesinlikle sana katılıyorum ben de hiç sevmemiştim çavdar tarlasınıda çocukları. millet neyine bayıldı da o kadar övdü diyede düşündüm sonrada aceba ben çeviri mi okuyamıyorum diye kendimi bile suçladım:) ama benm gibi düşüneen birinin daha varlığını bilmek güzel:)

    ReplyDelete
  2. ahahahah sondaki diyaloğa koptum :)) 20 kitap dediğin şartlar altında hiç fena değil gerçekten. dilerim 2013 bol kitaplı geçer senin için :)

    ReplyDelete
  3. renas yalniz olmadigima nasil sevindim bir bilsen :)
    edebiyat suclarinin islendigi ve seker portakalinin bile ahlaksiz! bulundugu su gunlerde bu kadar cok ovulen bir kitaba haksizlik ediyormusum gibi geldi kotu demek.

    derin bir nefes aldim sayende ;)

    ReplyDelete
  4. Metalbebek bizde diyaloglar hep boyle :)) ama haksiz degilmis onun icin birsey diyemedim :))

    ReplyDelete
  5. Füruzan kitaplarıyla ben de Leylak dalı ve Zero sayesinde tanıştım, ben de öykü kitabı okumayı pek sevmezdim ama bunlar başkaymış.Gül Mevsimidir'i de tavsiye ederim...
    Çavdar Tarlası...için eşim sizlerle aynı fikirde ama ben okurken sıkılmadım, en çok da Bittim kelimesine bayıldım Holden'ın:)))ama yine de muhteşem bir kitap kategorisinde dolaşması şaşırtıcı:(

    2013 de bol okumalı günler, keyifli kitaplarla karşılaşmanı dilerim:)

    ReplyDelete
  6. Benim kitap sitesinden cekim vardi ne alsam diye dusunup duruyodum. Iyi oldu bu yazi. Furuzan'i aliyim hemen:)

    ReplyDelete
  7. Natali desene Nursen ablayla Zeren yazarin gonullu tanitimini yapiyorlar, hic fena da olmuyor hani ;) Gul Mevsimi de hemen eklenecek listeye, tesekkurler tavsiyen icin :)

    Holden'e gelince... dedigin gibi muhtesem kitaplar kategorisinde olmasi yuzunden bu kadar beklentimi yuksek tutup hayal kirikligi yasadim sanirim :/

    ReplyDelete
  8. Neslihan Füruzan'i al bir dene derim, umarim severek okursun :)

    Birde "Lutfen anneme iyi bak" benim gecen yila ait en favorilerimden biriydi, olur denk gelirsen onu da tavsiye edebilirim oldukca etkileyici bir kitap, daha once yazmistim onun hakkinda da bir goz at istersen ;
    http://biradambirkadin.blogspot.sg/2012/05/lutfen-anneme-iyi-bak.html

    sevgiler ;)

    ReplyDelete
  9. Füruzan'ı ben de çok severim. "Parasız Yatılı" isimli kitabı en sevdiklerim arasında!
    Zemberekkuşu'nu ise bir çırpıda okumuştum fakat beni de Sahilde Kafka daha çok etkilemişti.
    Sevgiler:)

    ReplyDelete
  10. 2012 kitap okuma açısından hiç iyi geçmedi benim için, umarım bu sene daha iyi olucak.
    Kitap yorumlarına bayıldım, öyle keyifli anlatmışsın ki :)
    Firüzan severim, Yekta Kopan Severim, Murakami daha çok severim :)fakat bu kitabını okumadım, mutlaka alıcam.

    ReplyDelete
  11. Alkim parasiz yatili da bir sonraki alinacaklar listemde ;) yavas yavas okumayi dusunuyorum tum Füruzan kitaplarini.
    sevgiler benden de :)

    Asli tesekkurler, sevindim begenmene :) umarim zevkle okursun da guzel dedigim icin yuzum kara cikmaz ;)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails