Sunday, May 2, 2010

Hosgeldin partisi, Turk yemekleri ve Ekmek makinasi

Oldukca yogun bir hafta sonu yasadik. Tasinma temizlik falan derken dun en sonunda ilk misafirlerimizi agirladik. Burada adet "hosgeldine gitmek" yada "ev hayirlamaya gitmek" degil burada adet "house-warming party" yani Turkcesi evi isitma partisi, kardesim Singapurdayiz ev siz gelmedende gayet sicak :D kaldiki onca klima bosunami calisiyor biz sogutmaya calistikca siz isitiyorsunuz? Saka bir yana bildiginiz gule gule oturun muhabbeti. Sagolsunlar arkadaslar geldiler cok guzel bir cumartesi gecesi gecirdik.

Eh tabi bilirsiniz bizde misafir denince bayanlar sivar kollari dalar mutfaga. Iste bende aynen oyle yaptim. Eldeki malzemeler ve imkanlarla mumkun oldugunca iyi temsil etmek lazim ulkemizi degil mi :) Birde millete demis bulunduk Turk yemegi yapicam diye - bazen cok koca cenelimi oluyorum ne!

Efendim neler vardi menude? Gerci resimlerini cekmeyi dusunuyordum ama hem vaktim kalmadi hemde insanlar ac bilac beklerken aman bi durun yemeyinde resim cekeyim demek olmazdi, neyse ne de olsa bilmediginiz seyler degil... Hunkar begendi, barbunya pilaki, cerkez tavugu (cok saskinim en cok cerkez tavugunu sevdiler hattta sevmek ne kelime bayildilar), ispanak borani, endulus usulu kuskonmaz-bu da eski osmanli mutfagindan bir tarif, bir ara veririm tarifini :) birde Turk usulu pilav. O nasil oluyor demeyin bildiginiz pilav iste ama burdakiler surekli olarak haslanmis pirinc yedikleri icin onlara cok farkli gelen birsey. Evet bildiginiz haslanmis pirinc, hatta ismi bile pilav falan degil pirinc diyorlar basbayagi. Hatta benim icim disima cikti ilk zamanlar yemek yapamadigimiz icin, kardesim herseylede haslanmis pirinc yenirmi, ekmek yemeyi ozlemistim vallahi deliler gibi.

Aaa ekmek dedim aklima geldi, cok sagolsunlar arkadaslarimiz bize birde cok guzel bir ev hediyesi almislar :) Ekmek Makinasi... Biz zaten bir suredir almayi istiyorduk ama onca masraf varken ona sira gelememisti, cok sagolsunlar bizi cok mutlu ettiler. Artik bundan sonra kendi ekmegimizi kendimiz yapiyoruz, evimizin erkegi bu isi severek ustlendi simdilik, firincimiz o. Artik ilerleyen zamanlarda bol bol ekmek makinesi ve ekmek hikayeleri yazarim herhalde.
A.

No comments:

Post a Comment

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails