Monday, June 28, 2010

Bulutlarin ustunde

Animasyon filmlere bayiliyorum…

Tamam icimdeki cocuk henuz buyumedi (hic buyumeyecek ya caktirmayin) ama bununla pek alakasi yok. Olayin gercegi su ki film izlemek bos zamanlarimdaki bir etkinlik benim icin, sevdiklerimle paylastigim guzel ve eglenceli birkac saat. Eh durum bu olunca ne anlami var oyle kastirici, beynimi sulandirici, kahredici filmler izlemeye? Maksat eglenip guzel vakit gecirmek degilmi? Neden bile bile kendimizi mahvetmek?

Kendimizi mahvetmek deyince aklima ilk gelen “Babam ve Oglum” oldu sanirim. Ilk izledigimde annemle gitmistim sinemaya, bir ara katildim aglamaktan nefes alamadim yahu, olurmu boyle film. Sinema cikisi yolumuzu bulamayacaktik neredeyse, aglamaktan sisen gozlerimiz sayesinde kurbaga kermitin cirkin kiz kardesleri gibiydik :)

Bununla akillanmayan ben, yemeyip icmeyip filmin kopyasini (allahim kendim kendimi ele veriyorum) aldim yanima Almanya’ya giderken. Memleketten yeni ayrilmak, gurbet ozlemi de birlesince siz tahmin edin durumu. Sevgilimle oturup “Babam ve Oglum” izledik birde o halde. Filmin sonunda ikimizde aglamaktan yamulmus, bitmistik. Sanki filmde oksuz kalan cocuk bizlerdik o anda… En son sozu “kaldir su filmi ve Turkiye’ye donene kadar da ortaya cikarma” oldu.

Arti korku filmlerinden de nefret ediyorum yahu, ne zulumdur o insan gidip kendi kendini korkutur yada paranoyak yaparmi benim gibi? Bende film sirasinda bisey yok, olay film sonrasi yalniz ve karanlikta kalma anlari… Allahim ne senaristliktir o, korkudan kendi kendimin aklini kaldirincaya kadar yazarim da yazarim. Birde feci bir film festivali denemem varki onu bir baska bahara anlatirim. Iste o gun bugundur hep eglenceli filmler seyretmeyi tercih ederim. Sonuc olarak animasyonlar en favorim ve de komedi filmleri.

Bu kis seyrettim ilk kez bu filmin reklamini (reklam degilmis baskasi tarafindan hazirlanan bir videoymus yeni ogrendim)… seyrettigim anda vuruldum, bu kadar mi harika birsey yapilabilir. Tabii kisin blog falan yok ortada yazmasi bugune kaldi, gecen yine karsima cikinca aklima geldi. Bir ask bu kadar mi guzel olur? Bu kadar mi tatli anlatilir? Videoyu izleyince hemen akabinde atladik esimle bu film harika gorunuyor diye, ne yazikki reklam gercekten reklammis, film hakikaten cok guzel ve eglenceli ama reklam videosunda izledigimiz seyi film de bulamayinca bozulduk acikcasi birazcik. Ne demek istedigimi daha once izleyenler zaten anlar, anlamayanlarda izleyince anlar :)



Sonuc olarak; guzel bir film ve izlemeye deger derim, ozellikle animasyon sevenler icin.
Ama ben kesinlikle bu videoya vuruldum, ne diyeyim seveceksen boyle sevmek lazim.

A.

13 comments:

  1. Biz de bu kış ilk izlediğimizde bunu 'Sevgilimlen' biririmize dolu dolu gözlerle baktık kaldık.
    Ben ağladım.
    O ağladı.
    Öyle işte...
    Bayılırız anime filmlere.
    Umarım Monster INC. i seyretmişsindir.
    Favorimdir, tek geçerim.

    Hamiş: bu videonun daha geniş hali var. O daha beter.

    ReplyDelete
  2. Bu arada demeden geçemeyeceğim.
    Tam klibi izlerken gözler dolu- burun ıslak. Gözyaşım düştü-düşecek. Yorum yazıyordum bi yandan...
    Günlerdir beklediğim şirketten mülakat için aradılar ve ben insan kaynakları yetkilisine ağlar-zırlar sesle burun tıkalı.
    Allam allam felaketti.
    O sırada yoruma da tıkladım. Sana yolladım.
    Orda bi hatalı kelime vardı. Animasyonu anime mi yapmıştım? Öööle bişi idi.
    Neyse.
    Kaçırmasam bari şu işi.
    Çok kötüydü,çooook :)
    Böhüböhü ne zaman olcek mülakat? böhüböhü... Offf of, yaktın beni A-H.

    ReplyDelete
  3. ah be Ella ben ne bileyim seni bu hale sokacagimi :/ gerci bende ne izlesem bunu aglak oluyorum ya :( Teoman'da cok damardan giriyor..

    yok yok merak etme bak cok ugurlu gelecek sana bu olay, benim matkabi hatirla :)) sonu iyi oluyor boyle felaketlerin ;)

    ReplyDelete
  4. Hahhahha :)
    Ya sana demiştim aynı tayfadanız :)
    Dün aradılar şimdi. Ama sesim öyle kötü ki, hıçkırdım hıçkırıcam, başlayacam ağlamaya... o derece kötü.
    Tam konuşmaya başladım, kendimi toparlıyorum sanki aynı evin içindeymişiz gibi tam kapının önünde bir kadın basbas bağırıyor.
    Ama nasıl kötü kelimeler kullanıyor, küfürler vs... sanırım kavga ediyor biriyle. Ve tüm ses ayna gibi telefonda tabi.
    İnsan kaynaklarındaki kadın: Bayan Ella, afedersiniz herşey yolunda mı? Buradan çok garip sesler alıyorum dedi.
    Dedim yok, ne olduğu hakkında fikrim yok sanırım komşularda bir sorun var, kusura bakmayın vs.. dedim.
    Üstüne üstlük son görüşme için ayın 1 ine davet ettiler. Kusura bakmayın dedim, doktor kontrolündeyim o kadar uzun mesafe yolculuk yapmam mümkün değil. Eeee :) Nasıl olacak? internet üzerinden yapalım dedim. Telefonla yapalım dedi.
    Anlayacağın şirketin İnsan Kaynakları Direktörü ile ayın 1'inde yapacağım çok zor ve şansımı kendi kendime 50% kaybettiğim bir görüşmem var.
    Kim yüzünü bile görmediği birini uluslararası bir şirketin üstelik idari kadrosuna yönetici seçer ki? Hani gitsem eyvallah, şansım olacak.
    Çok kötü oldu bu be cicim... çoook.
    Demiştir zaten bağrış-çağrış küfürlü kavganın yapıldığı bi yerden konuşuyordu... sesi de ağlıyor gibiydi. Kesin dayak yiyordu :) Gelmemek için bahanesi hazırdı. Kimbilir mosmordur gözleri dayaktan :) Var bunda bi' terslik, sıradakiiii!!! :))))
    Hahhahhaa :) Karabahtım, kör talihim.

    ReplyDelete
  5. yok yok sonu iyi olur onun insallah :)))
    kutup ayisi yok bu sefer yok :)

    bu arada ne o Lou ile bol bol gulerekten bize haber vermemek :D ay catladim meraktan ama bana da soyleyinde bende guleyim ;)

    ReplyDelete
  6. inanamıyorum,4-5 keredenedim bloguna giremedim.birazdan evden çıkacağım deneyeyim dedim.umarım yorumum ulaşır.çünkü birkaç yazı parçasından başka birşey göremiyorum.sorun benim bilg.olabilir.bloga mail adresini de ekler misin.bakarsın lazım olur.öpüyorum.

    ReplyDelete
  7. Nihan zannedersem ekledigim video dan dolayi :(
    videoyu youtube uzerinden ekledim dolayisiyla demokratik!! ulkemizde erisim olmadigi icin youtube a sayfada goruntulenemiyor olabilir :(

    butun blog mu gorunmuyor sadece bu girdi mi gorunmuyor?

    ReplyDelete
  8. Canım videoyu sen-ben dışında izleyemiyorlar :(
    Çok demokratik olduğumuz için vimeo'yu dene bundan sonraki gönderilerin için.

    ReplyDelete
  9. oh be oldu sonunda :)
    sagolsun videoyu yapan kisi orjinalini paylastigi icin buraya koydum :)

    ama bundan sonra video paylasmak ne mumkun desenize :( ahh memleketim ahh supersin yani demokrasinin dibine dibine vuruyoruz!

    ReplyDelete
  10. Video çok hoş :-)
    Sonunda çok pis duygulandım yalnız :-(

    Ayrıca Sittirella arkadaşımızın yorumları da hayli güldürdü beni :-)

    Bu yazı bende tam bir duygu karmaşasına yol açtı anlayacağınız. Gülsem mi ağlasam mı bilemedim :-)

    ReplyDelete
  11. Zero insani mahfediyor bu video gercekten :(
    Sittirella aglak zirlak kapti o isi ama ;) bakma sen onun feci baslayan is gorusmesine, o bizde bir cesit adet diyelim, ne kadar ugursuz baslarsa o kadar cabuk kapiyorsun isi :)))
    Sen gul buna aglanacak cok sey var nasil olsa hayatta

    ReplyDelete
  12. İşi almasına sevindim valla, kendisini tebrik ediyoruz :-)

    Hayatta ağlanacak çok fazla şey olduğu konusunda hemfikiriz.

    ReplyDelete
  13. http://www.pixar.com/shorts/index.html

    Şu sayfadaki kısa animasyonların bazılarını YouTube vb. sitelerde bulabilirsin.

    One Man Band ve Partly Cloudy eğer hala izlemediysen ilk başta izlemen gerekenler bence.

    Buradaki filmleri DVD olarak indirmiştim eğer bulabilirsem, adresler hala çalışıyorsa ve tabii istersen mail aracılığıyla DVD için link serisi de gönderebilirim bi' ara.

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails