Friday, June 18, 2010

Murphy kanunları

Ve haftasonu geldi yanasti kaldirima yine... yapilacak islerin cogu bitmedi nedense bu hafta ama isler ne zaman biter ki :)
Murphy yasalarini ilk duydugumda saskinliktan kalakalmistim aman tanrim bu kadar mi isabetli olur nerden bilmis bu adam bunlari diye, zamanla acar okur okur eglenirim. Bir ustunden geceyim dedim.

Murphy uzun adiyla Edward A. Murphy amerika hava kuvvetlerinde bir muhendismis. Calistigi projedeki bir dizi olumsuzluk uzerine laf soylemis zamaninda ve zamanla anonim halini almis ve "Murphy yasalari" diye anilmaya baslamis.

Murphy amcamizin aciga doktugu genel kurallar sunlar;

1- Bir şeyin ters gitme olasılığı varsa, ters gidecektir.
Eh sen bu kadar kotu niyetli olursan nasil duz gitsin zaten Murphy amca :)

2- Bir şeyin birkaç şekilde ters gitme olasılığı varsa, hep en kötü sonuç doğuracak şekilde ters gidecektir.
Kotu safhasi yetmedi birde en kotusu var sirada! buyur burdan yak.

3- Bir şeyin ters gidebileceği olasılıkları engelleseniz bile, anında yeni bir olasılık ortaya çıkacaktır.
Gordugunuz gibi oldukca olumsuz bir adammis bu Murphy amca :)

4-Bir şeyin olma olasılığı, istenme olasılığı ile ters orantılıdır.
Bak iste bu cok dogru bir tespit olmus yahu, hatta istedikce sonsuza yaklasip imkansizlik boyutuna geciyorsun aslinda.

5- Er ya da geç olası en kötü koşullar zincirlemesi vuku bulacaktır.
Yine dondu dolasti buraya geldi yahu bir iyi dusun adam, biraz pozitif olsan ne cikar.

6- Ne zaman bir şeyden vazgeçseniz, vazgeçtiğiniz o şey size geri gelir.
Olsun o da guzel, hic olmamasindansa :) gerci dizler romatizmadan kivrilmazken kapiyi calan sevgiliden ne hayir gelir bilemem :)



Isin esas eglenceli kismi ise insanlarin zaman icinde bu genel yasalardan yola cikarak ornekleri cesitlendirmeleri. Iste ben bunlara bayiliyorum;

-Yere düşen her şey ulaşılması en zor köşeye yuvarlanır.
Kesinlikle... hatta egilirken kicin basin acilir, kafani vurursun, elin yuzun toz pislik olur, kan ter icinde kalirsin onu alacagim diye.

-Duşa girip ıslandığında telefon çalar.
Daha de beteri kapi calar! Sasirirsin ne yapacagim diye, kurulansanmi giyinsenmi yok o arada kapidaki gider kesin, e ama havluylada cikilmazki milletin karsisina...

-Kaşıntının şiddeti ulaşma zorluğun ile doğru orantılıdır.
Bingo... Bak iste bu tam bana gore, zaten kucucuk kildan bile huysuzlanan insanim birde o sac tuy gider en kose bucaga yapisir sirtimda cildirtir beni, dugum olurum onu bulacagim ve kasiyacagim diye... bak beni yine bi kasinti basti...

-Reçelli ekmek ne zaman yere düşse reçelli kısmı hep yere gelir.
Ama bunu bilmeyen mi kaldi, zaten bilimsel olarak bile kanitlandi neden oldugu. Hem sen ac gozluluk yapip ekmegin ustunu o kadar doldurursan yagla recelle agir ceker tabii ki :)

-Ne zaman arabamı yıkasam yağmur yağar, yağmur yağacağı için arabamı yıkamadığımda yağmur yağmaz.
Oldu canim, zaten herkes arabayla geliyor bu dunyaya. Ne diyeyim arabam yok derdimde yok. Ama bu soz kesinlikle yeni silinen camlar icin de gecerli onu bilirim ;) ah hanimlar ne yorarsiniz kendinizi nasil olsa yagmur yagacak di mi :)

-Aradığınız şeyi baktığınız en son yerde bulursunuz.
Aslinda anlatim yanlisi var burda cunku zaten buldugun da baktigin yer en son yer olur daha da aramaya devam etmezsin degil mi! "bakmayi dusundugunuz en son yerde" olmasin o cicim?
Ben dusundugum en son yerden baslarim onun icin her zaman, bu seferde ilk dusundugum yerde cikar :) yani yine en son yerde cikar kurtulusu yok :)

- Herhangi bir şeyi beğendiğinizde derhal üretimden kaldırılır.
Allahim allahim iste bunu benim icin yazmislar sanirsam... yahu bir tanede begendigim sey uretimden kalkmasin (bkz: yesil cayli seker, irish coffee aromali cay... ve hatirlayamadigim yuzlercesi)

-Dakikalarca beklediğin otobüs sen tam sigara yaktığında gelecektir.
Hahaha iste bu bana islemez, yesilayciyim ben Murphy amca sen yesilay nedir bilirmisin?

-Sigara dumanı her zaman sigara içmeyen kişiye doğru gelir.
Iste bu bana isler :( Simdide Murphy amca bana guluyor sanirim bu da sana kapak olsun diye. Yahu sigara icenler su zikkiminizi icerken bi dikkatli olsanizda bu dunyada icmeyen ve dumandan rahatsiz olan insan evlatlari oldugunuda anlayabilseniz keske!

-Barda sana yanaşan kız barın en çirkin kızıdır.
Napayim hocam ben kizi, bu kuralin adamlisi varmi elinizde?

-Bir makinenin çalışmadığını ispat etmen gerektiğinde kesin çalışır.
Bak iste bu cuk oturdu, ne zaman eve servis cagirsaniz bir alet bozuldu diye calisacagi tutar degil mi? Teknisyenler gidincede hemen eski bozuk moduna doner gicik alet sizinle dalga gecercesine...

- Sıkışık trafikte şerit değiştirdiğinde, terk ettiğin şerit daha hızlı akmaya başlar.
Ah babam bak bu da sana gelsin, bizi hic dinlemeyip zirt pirt o serit senin bu serit benim dolasiyorsun ve bizde gec kaliyoruz! Bizi dinlemiyorsun bak Murphy amcami dinle bari, koca gidi Murphy kanunu bunlar.

-Ne kadar geç kaldıysanız trafik o kadar sıkışıktır.
Arti sofor de cok yavas kullaniyordur kesin, her durakta durup ucan sinegi bile almaya calisir hep. Tabii ben yine arabasiz bir insan olarak yorumladim bunu :)

-Hala yaşıyorsan bu; ters gidecek şeylerin bitmemiş olduğunun göstergesidir...
Goruyorum ki Murphy amcanin karamsarligiyla ayni dogrultuda, hatta tavan yapmis.

Murphy amca bunca karamsarligi bosuna yapmamis tabii ki o da bir nevi "bahtsiz bedevi"ymis, basina gelmedik kalmamis ki onun icin soylemis bu laflari.
Ve birgun yolda giderken benzini bitmis. Arabasindan cikmis, bidonu almis, aksam saatleri oldugu icin yolun kiyisinda ezilmemek icin beyaz ceketini giymis. Ve ters yonde giden Ingiliz bir turistin kullandigi arac tarafindan ezilerek hayati son bulmus! Olurken bile kendi kurallarini dogrulamis anlayacaginiz...
A.

9 comments:

  1. 1- Bir şeyin ters gitme olasılığı varsa, ters gidecektir.
    Eh sen bu kadar kotu niyetli olursan nasil duz gitsin zaten Murphy amca :)
    :)) koptum burada ben :))
    Biz de o kadar proje yaptık ama hiç Aslı yasası falan diye bir şey çıkmadı ancak yürümeyen projeler. Millet oradan bile ün yapmış diye baksam ben de :))

    ReplyDelete
  2. :))
    Asli uyanik olacaksin Murphy amca gibi baksana adamin hicbir isi yolunda gitmemis ama bunula biliniyor dunyada ;)

    ReplyDelete
  3. Aradığınız şeyi baktığınız en son yerde bulurmuşuz!
    Peeehh ben hep dolanırım dolanırım dolanırım sonra heryere yeniden bir kez yada ikinci kez bakarken ilk baktığım yerlerden birinde görür kafayı duvalara vurmak isterim :D
    Yada şu kanun şöyle olmalıydı "Aradığınız şeyi bıraktığınız en son yerde bulusunuz!"
    Öperim, heh buarada üşenmedin mi yahu bukadar şeyi yazarken tebrikler vallahi :)

    ReplyDelete
  4. Nur bunlar her kisiye ve duruma uyacak diye bisey yok, arada senin gibi farklilik yaratanlarda var ;) senin soyledigin duruma daha cok uydu yakinda Nur'un kurallarini da okuruz gibi geldi bana :)

    valla sen soyleyince farkettim uzun oldugunu, ne diyeyim seviyorum yazmayi :))

    ReplyDelete
  5. bu murphy amca benim ensemde dolanıyor bu aralar zaten...
    A-H'cim bi çıtlatıversene düşsün yakamdan lütfen.

    ReplyDelete
  6. NzN citlatayim citlatmasina da adam olmus gitmis iletisim kurmak zor :)
    ne benim oraya gitmeye niyetim var henuz ne de o gelsin yakinima :))) aman aman

    ReplyDelete
  7. a-aa,vallaha hepsi doğru.:))ben senin yazdıklarına çok güldüm.az akıllı değilsin.:))bilemem yani.:))imza:fena nihan.

    ReplyDelete
  8. En abuk zamanlarda çorabım kaçar diye yedek taşırsın yanında, en önemli toplatıdan önce kaçar... En muhteşem yaptığın yemeğin tuzu, sevgiliye yapılırken çok kaçar... Çok beğendiğin ve indirimde kesin kalmaz dediğin elbise, ertesi gün indirime girer ve senin bedeninden hala 4 tane vardır...

    Bunlarda Sazan yasaları, öperim, iyi haftasonları..

    ReplyDelete
  9. Nihan hicbir fenaligini gormedik bu gune kadar :) pek sana uymamis bu imza :)) gulumsetebildiysem biraz ne mutlu ;)

    Sazan senin yasalarda cok iyiymis kesinlikle katiliyorum hepsine :))
    sana da iyi haftasonlari buyuk iskadini ;)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails