Thursday, September 23, 2010

Boynuma kadar viruse battim :(

Dun gecenin bir vakti bilgisayarda onu bunu karistirirken pat diye firewall alarm verdi, sonrasinda da tam bes tane virus yakalandi bilgisayarda!

Insaf yahu bes tane ne demek. Birincisi firewall nasil yakaladi virusleri, ikincisi firewall onlari yakalarken benim virus koruma programimin eli armut mu topluyordu, ucuncusu yok… Cok sinirliyim.
Sonrasinda kac tane scan yaptim bisey cikmadi, e peki bu firewall beni mi kandirmaya calisiyor aklinca? Ya da dandik windows firewall’un bile yakaladigi virusleri sen nasil gormezsin behey virus koruma programi!!

Avast denilen dandik virus koruma programini kullanan var midir icinizde? Dandik diyorum ama dun geceye kadar cok memnundum ben. Hem bedava (hangi bedavadan hayir gelir ki) hem de simdiye kadar cok cok iyi is goruyordu. Eh benimde sakin sessiz bir internet kullanicisi olmaminda katkisi vardi tabii, girmem oyle bilmedigim sitelere… de dun gece nolduysa o gezi sitesinden oldu :(

Bilgisayari formatlamak istemiyorum yaaaaa :( Sen ey izleyici, bir el ativer bu duruma, var midir bir hal caresi? Bir oneri? Dun gece giren viruslerden girdikten sonra haber alinamadi :D Hatta girebildilermi yoksa ben daha hizli davranip baglanti kablosunu onlar girmeden mi cektim mechul (varmi boyle bir ihtimal) … Bir deyin bakim viruslenip viruslenmedigimi anlayabilecegim en kisa ve guvenilir yol nedir??

Tamam tamam biliyorum cok sey bekliyorum :( ve biliyorum yolun sonu format… Ama bir umut iste naparsiniz. Benden ses soluk cikmazsa bilin ki bunca isimin gucumun arasinda birde oturup format atiyorumdur. Ki bilmezsiniz benim format hikayelerimi, zira sonuncusunda bilgisayari kullanilir hale sokmam uc gunumu almisti :( “Aptal vista aptal toshiba” diye bagirasim var. XP ile uyumsuzluk yuzunden butun suruculeri tek tek yuklemem lazim yine yaaaa… Bak dusundukce afakanlar basti beni, beni formattan kurtaranin sevabi buyuk yazilacak, harbi cennetlik bak bunu da yaziyorum suraya :D

Birde bu resmi buldum napsam diye bakarken nette, biraz olsun yuzumu gulumsetti :) Artik virus koruma programi yerine bu yontemi mi denesem diye dusunmuyor degilim hani yani ;)



Dipnot: Tum embesilleri, aptallari, gerizekalilari, mallari paratoner gibi cekme yetenegim var benim! Az once bir meslektasim (meslektas diyorum saygimdan ama yeminle yer bezi olmaz bundan) oyle seyler sordu ki bana is ile ilgili, kafayi bilgisayar ekranina geciresim geldi yahu. Acsan baksan beyin yerine saman bile cikmaz bundan, kaldi ki ortalamanin ustunde bir zekaya sahip olmasi gerekiyor bu kisinin yaptigi is dolayisiyla. Birde universitede iki bolum bitirmis!! Cildirmamak kolay degil yahu, hep mi beni bulur…

Simdi soyleyin bakim bana ne olacak benim su virus isi??
A.

13 comments:

  1. ah be canımm ben hiç anlamam ki böyle şeylerden, birileri yapsın ben kullanayım tipiyim ben :))
    koca anlamıyor mu bu işlerden peki anacımm??

    ReplyDelete
  2. Bana da geliyor bazı böyle uyarılar x basıp kapatıyom Eset kullanıyorum tabii ki beleş bazen bakıma alıyorum virüs bulundu diyor ama temizliyor mu temizlemiyor mu bilmiyom bende. Tozunu alıyorum bilgisayarın ama ne kadar etkili olur inan bende bilmiyorum. Not: Son resme bayıldım harikaymış....not 2: bi işin vardı senin çok önemli toplantı falan noldu o ?

    ReplyDelete
  3. NzN ben kendi gobegimi kendim keserim :)
    Sonucta virusu ben soktum ben cikaricam yapcak birsey yok :D

    Mavi Balon sen benden de betermissin ;) Emin ol cogunu temizlemiyor :( ama sen cokme safhasina kadar farketmiyorsun bile, hatta cokmezse hic farketmiyorsun :D
    Isim de simdilik halloldu cok sukur, sonuclari taaa yilbasina dogru belli olacak bekliyoruz bakalim :)

    ReplyDelete
  4. ahaha göbeğimi kocama kestirmem ama blogcu arkadaşlarıma kestiririm :))
    öperim pek bi kocaman

    ReplyDelete
  5. ilk yorumum geldi mi bilmiyorum ama hata verdi bir anda. yoksa virüslerin yorum kutucuklarına da mı bulaştı :))

    bu konulardan hiç anlamayan biri olarak ancak geçmiş olsun diyebiliyorum sana. dilerim hasarsız bir şekilde kurtulabilirsin canım...

    ReplyDelete
  6. Ben de NOD var memnunum olmazsa onun ucretsız bır aylık demosu var ınternette onu yukle

    gecmıs olsun

    ReplyDelete
  7. valla ben hiç virüs programı kullanmıyorum. 2 ayda bir format atıyorum bugün olduğu gibi :)

    ReplyDelete
  8. beenmaya bilgisayar virusunun psikolojik etkilerini gostermis oldun bize :) yok yahu evdeki bilgisayarima virus bulasti, dolayisiyla ne bloga ne de mail adresine ellemeden biraktim. Bunlari hep ofisten yazmistim yani sapasaglam burasi endiseye mahal yok ;)

    öykü NOd'un online scan opsiyonu da varmis :D onu deneyecegim ilk firsatta ;)

    C3Moi cok zor geliyor format atmak inanamazsin :( ama sanirim bu haftasonu yapacagim kusku icinde yasamaktansa :)

    ReplyDelete
  9. Avast iyidir aslında. Bizim iş yerinde de eset diye bir program var. Ondan da memnunuz.
    Geçmiş olsun diyelim. :)

    ReplyDelete
  10. selam;
    yazıyı yazmanın üstünden iki gün geçmiş. Ne yaptın formatladın mı bilgisayarını.
    Eğer formatlamadıysan şunları da deneye bilirsin.
    "Sistemi geri yükleme" diye bir seçenek var.
    Sistemini virüsün bulaştığını düşündüğün günden önce ki bir güne çekiyorsun. Bir kaç tane ayarın kayboluyor ama en azından 3 gün driverları yükel bilgisayara format at derdin olmuyor.
    Ama bu yeterli olmaya bilir. Avast aslında iyi bir programdır eğer periyodik olarak güncellemelerini yaparsan. Ama avast bana ihanet etti ben daha güvenilir ama bir o kadar da beni duygusal olarak zorlamayacak bir başka koruyucu beyaz atlı virüs programı istiyorum dersen o zaman sana bir kaç tane tavsiye edebilirim.
    Bende toshiba + XP kullanan bir kullanıcısıyım ve driverlarını toplaman konusunda da yardım edebilirim.
    Ben öyle bilgisayar dahisi biri değilim ama ama çok acı virüs tecrübelerim var ve işim gereği 7/24 kullanmam gerekiyor.

    ReplyDelete
  11. canım galiba en iyisi format.ben de format dışında anlamam çok bu işlerden.ben yokken post şenliği yaşatmışsın:))kekler ne hoş yaa.bir daha yersen beni aklından geçir.o fotoğrafı nerden buldun hehheh.güldürmesene gözüm açıyo...bu bilgisayar kaosunda ya benim yoruma bişey olursa.şimdi kurt düştü içime..

    ReplyDelete
  12. kendin format atıyorsan yine iyi...
    bizde hemen bilgisayarcıya gidilir:))
    geçmiş olsun bu arada...

    ReplyDelete
  13. Efsa iyiymis gercekten de hafta sonu dort ayri virus koruma programiyla taradim birsey cikmadi ;) Sanirim Avast'in hakkini yemisim :)

    Leylek hos geldin oncelikle :)
    o da iyiymis bilmiyordum bak ben bunu, iyi oldu ogrendigim sagolasin :) ama simdilik virus girmedigi firewall'un sacmaladigi kanaatindeyim :)

    Nihan kesinlikle en iyisi o, usenmeden yapmam lazim bir ara, hani bahar temizligi niyetine :)

    Cepaynasi cok sagol gecmis olsun dileklerine, sanirim firewall beni yaniltmis ;)
    Birkac kez bilgisayari cokertip birkac kez de virus bulastirinca, ustune ben vista kullanmam bana ne illaki windows olsun diye tutturunca ogreniyorsun format atmayi el mahkum :)
    Sende el at tavsiye ederim ;) kendi isini yapmak gibisi yok, kafa goz yara yara ogreniyor insan :)

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails