Thursday, September 30, 2010

İşsiz

Cok severek okumusumdur hep Bekir Coskun'u. Siyasi dusunceleri bir yana kendime yakin hissetmemin, birseyler bulmamin en buyuk sebebi gozunu budaktan sakinmamasi, sonu nereye varirsa varsin dogru bildigini soylemekten cekinmemesidir. Zaten onun icin Hurriyet gazetesindeki kosesinin adi "Dokuzuncu koy" idi. Kovuldu, dokuzuncu koyden bile... Yine vazgecmedi dogru bildigini soylemekten.

Iste bu sebeptendir belki kendimi yakin hissetmem, cunku bende hicbirseyden cekmemisimdir su hayatta dilimden cektigim kadar. Rol yapamam, yalan soyleyemem, dogru bildigimi direk soylerim ve sonuc olarak bir sonraki koyu aramaya baslarim :)

Neyse efendim konumuz ne siyaset, ne Bekir Coskun'un kovulusu, ne de ben. Az once Bekir Coskun'un 28 Agustos 2010 tarihli HaberTurk yazisina denk geldim (bu arada bu da son yazilarindan biriydi, cunku oradan da kovuldu kisa sure once) ve okurken bogazim dugumlendi. Halime ve sabahlari ayaklarimi suruyerek geldigim isime sukrettim :) Paylasayim istedim...


BİRKAÇ gün önce işsizden mesaj gelmişti. Kısacık notunda diyordu ki:"Rüyamda işe girmişim..."

İşsizin sabah uyanışı farklıdır, hiç unutmadım...
Uyanışın bir-iki saniyelik o ilk intikal anında, kötü bir şey olduğunu, içindeki sızıyı hisseder de işsiz, sebebini birazdan hatırlar:İşsizdir...
Sabahları bir işe yetişecekmiş gibi hazırlanır işsiz...
Oysa ulaşmak istediği şey sadece umuttur...
Onun da nerede olduğunu bilemez, bilse yetişemez...

Şu KPSS...
Bir büyük rezaleti anlatsa da bize...
Aslında dağıtılacak umudun az, umut bekleyenlerin çok oluşundan kaynaklanır...
Egemen güç; o umudu kendi çocuklarına veriyordur sadece...
Kimsesi-arkası-gücü olmayan işsiz gençlerden çalıp da...
Ve daha iş hayatının ilk muhtemel adımında, bir ulusun tüm gençlerine cingözlüğün-avantacılığın-ahlaksızlığın-biat etmenin her zaman işe yaradığını öğretir egemen güç...

Ben anılarımda en çok işsizin akşamlarını hatırlarım...
Eve giden son köşedeki duraksamayı...
Köşenin bu yanında o gün için tükenen umut...
Öbür yanında ezik bir yürekle içine adım atılması zor bir ev...
Akşam sofrasında boğazdan geçmeyen düğüm düğüm lokmalar...
Bakışların sessizliğindeki sorular...
Herkes geceleri yaşarken, ışığı söndürülmüş bir odada, kimsenin asla duymadığı o uzun çığlık...
Ve kimseye duyurmadan ağlar işsiz...Ben bilmez miyim...

Birkaç gün önce mesaj atmış, notunda diyordu ki:"Rüyamda işe girmişim..."

12 comments:

  1. Bekir Coşkun Cumhuriyet'e geçecek diyorlar, hem de İlhan Selçuk'un köşesine. Merakla bekliyoruz:)

    ReplyDelete
  2. Telekinesis hakli ama anlayan kac kisi tartisilir.

    Judy eger oyleyse yine de sabirliymis, eh tas olsa catlar bunca mucadeleye bunca 10. koy arama cabasina.

    ReplyDelete
  3. asil sen sen haklısın mansinda dediydim.
    Kici kirik kahveler icin sosyete yerlere gitmeyi sosyallik sanan memleketten ne bekliyoruz ki...

    keske Miyamoto Musashi olayım durayim karsilarinda

    ReplyDelete
  4. Musashi olsanda fayda etmez bence, babamin bir lafi vardir "Masis olsan bu dunyada adam dovmekten yorulursun" diye, hakikaten oyle dov dov bitmez bunlar :)

    Kaldi ki ask-i memnu ve turevleri ile beslenen bir nesilden ne bekleyebiliriz ki, umarim bu daha iyi gunlerimiz degildir.

    ReplyDelete
  5. Gıderek dogruları soyleyenlerın eksıldıgını dusunuyorum..
    Gıderek sustugunu susturuldıugunu

    ve gıderek eksıldıgımızı dusunuyorum uzulerek

    ReplyDelete
  6. öykü kesinlikle bende oyle dusunuyorum, ama yine de umutluyum, umutlu olmak birakmamak lazim bence ;)

    ReplyDelete
  7. Hürriyetten Habertürk'e yapılan 3 boyutlu geçişler olmasaydı şimdi Hürriyetteydik :(

    Neyse diyecek sözüm yok umutsuzluk işte.

    O yüzden direkt olarak spor sayfası okur benim yurttaşım.

    Tavsiye; Emrah Öner ;)

    ReplyDelete
  8. İnşallah bundan sonra cumhuriyette okuyacağız kendisini :)

    ReplyDelete
  9. Bi'şiler yiyordum kuzum, boğazıma takıdı.
    Şu an bile gözlerim dolu, damla düşmesin diye sıkıyorum dişlerimi.
    Ben ne zaman dişimi sıksam baş ağrım başlar saatlerce.
    Bu gece kabus olacak bana demek ki.
    Ben de işsiz kaldım bir zamanlar.
    Kendimi buldum o satırlarda, canım yandı.
    Kimse işsiz kalmasın, çok zor... çok acı... çok ağır.
    Hele de tırnaklarınla kazıya kazıya okuduysan, kendini eğittiysen ve de yeterli bilgi-birikime sahip olduğun halde hala işsizsen.
    Doğruyu söyleyene cenneti cehennem ediyorlar.
    Çok üzüldüm Bekir Coşkun'a.
    Bu gidişatın gidişat olmadığını ne zaman anlayacak bu koyun sürüsü? Merakla beklemedeyim.

    ReplyDelete
  10. İlhan Selçuk'u uğurladıktan sonra penceresinde eski yazıları yayınlanıyor, Bekir Coşkun eğer geçerse cumhuriyete sabahları yine coşkuyla gideceğim bakkala.Onuncu KÖY kurulmuş olur , işe de girmiş olur böylece.
    Sevgilerimle.

    ReplyDelete
  11. C3Moi ama ben spor sayfasi okumayi sevmem ki :)
    Bu arada ne oldu senin kose yazarligi isi?
    ayrica her C3Moi yazdigimda 3PO diyesim geliyor sana :)

    cemo ben duymamisim bunu, simdi bende bekliyorum merakla ne olur, nerede yazar diye.

    Ellam benim anlamadigim senin benim bogazimiz dugum dugum olurken, digerleri nasil tepkisiz kalabiliyor ya da nasil sormuyorlar kendi kendilerine iyide basbakanin ve cumhurbaskaninin cocuklari nasil oldu da bu genc yaslarinda kose oldular diye...

    Sevgili sufi bende beklemeye basladim merakla :) Kimse issiz kalmasa keske.

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails