Monday, September 27, 2010

Monday Blues

Yeni bir terim daha ogrenmis bulunuyorum... "Monday Blues"
Ingilizcede pazartesi sendromu demekmis! Eh insan pazartesi sendromuna kapilip gidince turlu dillerdeki kullanimini bile ogreniyor iste boyle.

Yatagin hangi tarafindan nasil bir kalktiysam bugun, sabahin korunde basladi isler tersine tersine gitmeye.

Ayaklarimi suruye suruye geldigim is yerime vardigim anda anahtarimi unuttugumu farkettim. Daha dogrusu kartimi. Efendim bizim is yerinde her kapiyi elektronik yapmis adamlar -cok teknolojigiz birde para batiyor ya adamlara- dolayisiyla is yerinin icindeki disindaki her kapi kart ile aciliyor, hani neredeyse tuvaletin kapisini bile kartla acacagiz! Giremiyorsun oyle izninin olmadigi yerlere. Dolayisiyla bu karti unuttun mu sictin! (kotu laf icin ozurler amma velakin daha beter kufredesim var iyi bile tutuyorum kendimi) Daha dogrusu sicmissin bende tecrube ederek ogrendim bugun :(

Haydi anladik yaptiniz birsey bizde iyi kotu kullaniyoruz. Ama bu isin bir acil durumu olur degil mi kardesim, bir A plani, B plani falan olur hani. Bu cok teknolojik arkadaslar, benim kartimi unuttugumu ogrenince bana ziyaretci karti verdiler! Ziyaretci karti demek hicbir kapiyi acmayan kagit parcasindan farksiz birsey demek. Kapidaki gorevliyle aramizda gecen diyalog soyleydi;


-size bu ziyaretci kartini veriyoruz ama hicbir kapiyi acmiyor bu kart!
-iyide ben ziyaretci degil calisanim burada, biliyorsunuz bunu hergun gelip gidiyorum, burasi benim is yerim!!
-elimden gelen birsey yok prosedur boyle. 6. kat insan kaynaklarina gidin onlar bugunluk gecici kart versin.
-ofisime bile giremiyorum bu kartla, 6. kat insan kaynaklarina nasil gideyim bu kart hicbir kapiyi acmiyorsa!?! hem bu zirva karti neden vermeye calisiyorsunuz o zaman bi boka yaramiyorsa?
(icimden kufurun bini bir para tabii ki)


En son soylene soylene yola koyuldum, ona rica buna minnet kapilari actirip ciktim 6. kata. Ama bitermi derdim bu kadarla, bitmez... Karti verecek olan eleman gelmemis! Tam tamina yarim saat bekledim gecici bir kart alabilmek icin. Hani acil isim olsa, onemli bir toplantim olsa yandim ki ne yanmak.

Tabii bununla bitermi benim gunluk eziyetim? Yok efendim nerde bende o sans... Anahtarlar yok, tum dolap ve cekmecelerim kilitli, butun planlarim yatti bugunluk yani, sinirden zipliyorum neredeyse yerimde o hesap.
Yetmezmis gibi birde her pazartesi iskenceden beter, anlamsiz ve gereksiz bir grup toplantimiz var. Neden derseniz... Dermisiniz? demezseniz de yazicam yahu, birakin yazayim, soyleneyim rahatlayayim biraz.

Daha once de bahsetmistim birazcik, calistigim gruptaki insanlarin cogunlugu -hatta hepsi- embesilin onde gideni. Akil fikir dagitilirken bunlar kosa kosa kacmislar kazara bir parca da onlara verilir diye. Bir senmi akillisin diyeceksiniz simdi... Evet :D

Bak cok samimi soyluyorum, oyle kendini begenmis
megoloman biri sanmayin, ki degilimdir. Ama bunlar var ya harbiden beni cildirttilar kardesim, aptal olunur da bu kadar mi olur yani!! Ilk zamanlar iyi niyetliydim, hani mantikli ve anlasilir bir yolla yardim etmeye calisiyordum. Ama gordum ki soylemekle anlayacak gibi degil bunlar, biraktim sadece. Grup toplantilarinda sadece oturup dinliyorum bunlarin zirvalarini.

Bakiyorum sag ayagi sol ayakkabiya sokmaya calisiyorlar. Biri diyor ki "biraz itersek girer" digeri "yok yok ayakkabiyi genisletirsek girer" bir digeri cikiyor "ayagi yaglasak daha iyi kaymazmi!"... Sag ayakkabi teki kenarda duruyor, onu goren yok. Bu derece salaklar bu derece bir ise yaramayip zaman kaybi yaratiyorlar. Bu sadece durumu izah etmek icin bir ornekti, hani ne kadar sacmalayabildiklerini aciklamak babinda...

Bu durumlarda susuyorum... susuyorum... susuyorum...
Hani kimseye denmiyor, gerizekali gordum ama sizin kadarini gormedim hayatta diye :)

Bugun yine sustum, tam iki saat boyunca!! Ruhuma daral geldi, tum tirnaklarimi yedim sinirden, koltugun kollarini tirmaladim agzimi acip suratlarina gercegi vurmamak icin.

Sonuc olarak da doldum boyle, yazayim da rahatlayayim dedim kabak sizin basiniza patladi :)
Umarim sizin pazartesiniz ve haftaniz guzel gecer...

dipnot: Bilgisayardaki virus alarmi yalanmis, Windows sagolsun! Ama "korkulu ruya gormektense uyanik yatmak yegdir" diyerek formati basacagim en kisa surede :)
bir dipnot daha: Haftasonu Formula 1 vardi Singapurda, vizir vizir vizir kafamiz sisti kardesim... O ne gereksiz birseydir oyle, ne anlamsiz bir etkinliktir. Milyonlarca dolarlik Ferrari motoru bozulunca zink diye yolda kaldi siralama turlarinda! singapurun yegane televizyon kanalinda surekli Formula 1 yayinlaninca bir nevi izlemek mecburiyetinde kaldik. Pes dedim, bunca tantana bunca masraf bu vizirti icinmiymis? Pes...
A.

18 comments:

  1. Singapur şekerim,
    çok sıkılmışsın anlaşılan.
    Valla okurken içim daraldı.Sanki kartları ve anahtarları evde ben unuttum zannettim.Çok kötü bir durum bu.
    bazen bir rüya görürüm ben okula terlikle gittiğimi görürüm ,öyle kötü bir his ki bu benim için.Aynı öyle bir his yaşadım şimdi.

    Ayrıca ;formula 1 yarışlarına bayılırım..

    ReplyDelete
  2. masal :)
    sen bendeki daraltiyi bir gorsen, kakildim kaldim butun gun masanin basinda, butun islerim kaldi gicik oldum kendime.
    terlige uzme kendini, burada herkes terlikle geliyor ise, hemde parmak arasi ;)
    Formula 1 vallahi sevilecek gibi birsey degil yahu, viz viz o ne oyle. Genclik olimpiyatlarini kacirdik diye esime dedim bari Formula 1 e gidelim diye :D yarildi gulerken, megerse biletleri inanilmaz pahaliymis, nerden bileyim ben :D

    ReplyDelete
  3. Gunaydın
    guzel hafta dıleklerını ben de senın ıcın dılıyorum


    umarım yuzun hep gulsun

    ReplyDelete
  4. öykücüm sagolasin guzel dileklerine :)
    kotu basladik iyi devam eder diye dusunuyorum, umutluyum yani :))

    ReplyDelete
  5. ben bendekine pazar sendromu diyorum aslında. ne de olsa yarın iş var eyvah eyvah diyerekten ben pazar gününden kendime her şeyi zehir zıkkım ediyorum pzt.ye kasacak, gerilecek bir şey kalmıyor :))

    ReplyDelete
  6. beenmaya o da var bende :D
    pazar aksami saat 8 oldumu stresi basliyor :/ insan kendine zehretmeye meyilli olmasin gunleri benim gibi :)

    ReplyDelete
  7. benim böylesi günler için tek çözümüm bir an önce akşamı edip eve koşup uyumak oluyor, böyle ters günlerin acilen bitmesi en iyisi. haftanın kalanında bol neşeli günler dilerim şekerim.

    ReplyDelete
  8. Şuan big big dedenizden 2 katrilyon kaldı deseler sevinemem. Pazartesi yüzünden :(

    ReplyDelete
  9. Demek ki gerizekalılar sadece bizim ofise has değilmiş. Bir kez daha öğrendim ve mutlu oldum :)

    ReplyDelete
  10. ben bugünümü sabahtan akşama kadar usta-pasta işleriyle geçirdiğim için benim pazartesi sendromum olmadı bu hafta oleeeeyyyy!!!!
    seninki de pek dertli geçmiş anacım, geçti mi bu saatte acep?!!
    geçer geçer boşveerr,
    aptallara da takma kafanı,
    her fırsatta parlatıver yanlarında zekanı!!!

    mani yazdım sana bak :))
    öpüyoruummm

    ReplyDelete
  11. Gerizekalı, işe yaramaz insanlar her yerde hiiç canını sıkma. Hem biz senin kendini beğenmiş biri olmadığını da biliyoruz:D
    Allah bol bol sabır versin demekten başka hiç bişi gelmiyo elimden valla :D:D
    Bi de öptüm :D

    ReplyDelete
  12. Ufff fena ötesi. Kart unutma sorunsalı sabah işte başına gelecek en beter şeydir. Ben bir gün, eve geri döneceğim, almadılar kartsız diye, kimse de bir şey diyemeyecek bana. Nassıl fantazi ama :))

    ReplyDelete
  13. Judy icimi dokunce gecti gitti rahatladim :)
    Ama aptallar hep ayni aptal yapacak birsey yok ;)

    C3Moi valla ben hayir demezdim :D

    La Loba sendeki de lafmi cicim gerizekalidan bol ne var ortalikta. Cok sevdigim bir laftir; "Tanri aptallari cok seviyor olmali ki onlardan ne cok yaratmis" bilmem anlatabildim mi ;)

    NzN cok ozendim simdi sana :( Ben ne zamandir vakitsizlikten pasta borek yapamiyorum, halbuki en sevdigim islerden biri.
    Mani super olmus bayildim :) yazip gozumun gorecegi bir yere asacagim.

    ReplyDelete
  14. Lou kurtulus yok bunlardan :) Yok canim belki kendimi begenmisimdir, ukalayimdir falan... hani karsi tarafa da haksizlik etmeyeyim onlar da bana bahane bulabilir, ama bildigim tek birsey var onlarin gercekten gerizekali oldugu :D
    operim kocaman

    Asli dun aksam baktim da duruma cok kizdim kendime neden cikip eve gitmedim kartimi almak icin diye, hem butun gun birsey yapamadim ofiste, hemde eve geri gitseydim zirva toplantidan kurtulmus olurdum sinir katsayim ziplamazdi :)

    ReplyDelete
  15. Bende nedenin bilmiyorum. Şu yaşıma geldim halen pazartesi günü karnıma bir ağrı giriyor.
    Beceriksiz adam çok piyasada. Çünkü beyin bedava. Kendini beğenmişlikte bence hiçbir sorun yok, yardır mürsel

    ReplyDelete
  16. Geçmiş olsun.bu aksilikler bir daha sizi bulmasın.Dilerim çook harika bir hafta geçirirsiniz.Virüs olmadığınada çoook sevindim:) virüssüz günler diliyorum herkese.

    ReplyDelete
  17. Bi dakke yaaa :/
    Ben düm bu yazına yorum yaptım.
    yatmadan önce hatta yolla gitsin dedim :/
    Eminim.
    :(
    Bi' daha yaparım ne olcek?
    Hayatımın iş konusunda en büyük hayal kırıklığını yıllardır düşünü bile kurmamın saçma olduğunu düşündüğüm pozisyona sahip kişilerin toplantısına izleyici olarak katıldığımda yaşadığım hayal kırıklığıydı.
    Bu kadar gerizekalıyı bir araya toplamayı nasıl becerdiklerine şaşırmıştım.
    Bunu başaran insanı alnından öpmek istemiştim, hakikaten özel yetenek lazım bu beyinsizlerin hepsini bir araya getirmek için.
    Bi' ben mi zekiyim? O toplantıda.. evet, bi' ben vardım normal düşünme kapasitesine sahip ve bu beni ayrıcalıklı kılıyordu.
    O andan sonra kariyer-bariyer unutmuştum zaten.
    Neler hissettiğini çok iyi biliyorum :)
    Sen sinirden tırnaklıyorsun... ben gülmemek için yüzümde masum bi sırıtış, dişlerimi sıkıyorum bu gibi durumlarda artık :)
    Kart dedin de... geçenlerde bizim 8. katın kart izinlerini değiştirdiler.
    Güvenlik nedeniyle o departmanın personeli dışında girişleri kestiler.
    Ama bizim departmanın haftalık toplantılarını binada 15 küsur ayrı oda varken hala o katın girilebilemeyen odasına rezerve eden gerizekalıları da azimlerinden dolayı kutluyorum.
    Hani, hakikaten sırf oraya özel değil bu durum, bilesin :)
    He, bi'de Formula demişsin, vızırtıya ölen-bitenler var burda, duymasınlar valla ayıp :)
    Gücüne gider felan erişte beyinizin :)
    Hahahaha.
    Sevgilerimle kuzum.

    ReplyDelete
  18. Telekinesis yarildim gulerken yahu :))) yardir mursel ne ola ki :D

    kamikaze sagolasin guzel dileklerine :) simdilik iyi gidiyor umarim boyle devam eder ;)
    sanada guzel bir hafta diliyorum.

    Ella cicim vallahi baktim bi daha senin yorum ucmus yok gorunurlerde :)
    Icim rahatladi bu arada, ortalikta aptal dolu oldugunu ogrenince :) kendimden suphe etmeye baslamistim yoksa.
    Vallahi bilmiyordum eristemizin Formula sevdigini, e siz geliverseydiniz formula izlemeye o zaman ;) Neyse bir sonraki Singapur rallisini kacirmayin derim :D

    ReplyDelete

Yorum birakan elleriniz dert gormesin ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails